The Last Of Us – Portierung der PS4 Version war die Hölle

Spiele von der PS3 auf die PS4 zu portieren, scheint nicht gerade ein Spaziergang zu sein. Selbst wenn es 1st Partyspiele sind, wie The Last of Us. Naughty Dogs Neil Druckmann beschreibt die Vorgang als reinste Hölle. Im Prinzip ging anfangs „alles kaputt, was kauptt gehen konnte“:

“I wish we had a button that was like ‘Turn On PS4 Mode’, but no… We expected it to be Hell, and it was Hell. Just getting an image onscreen, even an inferior one with the shadows broken, lighting broken and with it crashing every 30 seconds… that took a long time.”

“I can’t describe how difficult a task that is, And once it’s running well, you’re running the [versions] side by side to make sure you didn’t screw something up in the process, like physics being slightly off, which throws the game off, or lighting being shifted and all of a sudden it’s a drastically different look. That’s not ‘improved’ any more; that’s different. We want to stay faithful while being better.”

Aber letzenendes hat man es ja trotdem hinbekommen… jetzt mit verbsserten Beleuchtungseffekten und Zwischensequenzen in 1080p und 60fps. Der einzig letzte Grund zur Besorgnis war, das Spiel dann am Ende noch auf die Disc zu packen… platztechnisch.

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