BioShock Entwickler Irrational Games machen ihren Laden dicht

Also das kommt nun wirklich überraschend. Wie Irrational Games verkünden, werden sie ihr Entwicklerstudio leider dicht machen. Zwar verspricht Mitgründer Ken Levine, dass er mit 15 weiteren Mitarbeitern als kleineres Team bei TakeTwo ihre Arbeit wieder aufnehmen, doch traurig ist die Sache allemal:

“There’s no great way to lay people off, and our first concern is to make sure that the people who are leaving have as much support as we can give them during this transition, […] Besides financial support, the staff will have access to the studio for a period of time to say their goodbyes and put together their portfolios.

Other Take-Two studios will be on hand to discuss opportunities within the company, and we’ll be hosting a recruiting day where we’ll be giving 3rd party studios and publishers a chance to hold interviews with departing Irrational staff.”

Wer Angst um BioShock hat, braucht diese nicht zu haben, denn das Franchise, das über eine halbe Milliarde Dollar einbrachte, wird direkt zu 2K Games umgezogen. Levine und sein Team hingegen hoffen mit neuen Titeln ebenso packende Spiele anbieten zu können, wie wir sie aus dem BioShock Universum her kennen:

“our new venture can focus entirely on replayable narrative. If we’re lucky, we’ll build something half as memorable as BioShock,”

Schreibe einen Kommentar